Wordsmith

Reader

Read the latest posts from Wordsmith.

from A Cuba Ponle Corazón

dama

La Dama Azul. Leyenda del siglo XIX, de la provincia cubana de Cienfuegos.

Orígenes

Los piratas que transitaban el mar de Las Antillas, mostraban especial predilección por las costas de Cuba. No contentos con atacar las embarcaciones de alto bordo y las dedicadas al cabotaje, atrevíanse a hacer desembarcos en la isla y saquear sus haciendas y poblados, llegando en su osadía hasta penetrar, en los primeros tiempos coloniales, en La Habana, Santiago de Cuba y otras poblaciones de importancia.

La época y el estado indefenso de la isla eran propicios para tales desafueros. El oficio de bandido de mar era remunerador, y los peligros no tantos que lo hicieran inapetecible. España no disponía de buques suficientes para perseguir de modo activo a los piratas, y éstos, por otra parte, tenían buenas guaridas en islas y cayos.

Para evitar estas peligrosas incursiones, se trató en 1682 de fortificar el puerto de Jagua, proyecto que no se llevó a la practica hasta 1742, erigiéndose sobre una pequeña altura, en la parte oeste del cañón de entrada, donde forma recodo, “El Castillo de Nuestra Señora de los Ángeles de Jagua” conocido hoy como Castillo de Jagua.

Se dotó al Castillo de diez cañones de diverso calibre, suponiendo eran bastantes para ahuyentar a los buques piratas. Pero no se contó que éstos disponían de pequeñas embarcaciones, y que podían introducirse dentro de la extensísima bahía por una de las bocas del Arimao, río que tiene dos brazos, uno que desagua en el mar y otro, conocido por “Derramadero de las Auras”, que se dirige a la Laguna de Guanaroca, y comunica por un estero con la bahía. Y sucedió que a pesar del Castillo y de sus cañones, los atrevidos piratas seguían haciendo de las suyas con toda impunidad en la bahía, continuando en sus fechorías sin correr grandes peligros.

Visión misteriosa.

En los primeros años de construido el Castillo de Jagua, a horas avanzadas de la noche, un ave rara, desconocida y venida de ignotas regiones, se dirigía al Castillo, describía sobre él grandes espirales; a la vez que lanzaba agudos graznidos.

Como si respondiera a un llamamiento de la misteriosa ave, salía de la capilla de la fortaleza, desprendiéndose de sus paredes; filtrándose a través de ellas, un fantasma de mujer, alta, elegante, vestida de brocado azul, guarnecido de brillantes, perlas y esmeraldas y cubierta toda ella de cabeza a pies por un velo sutil, transparente que flotaba en el aire, y después de pasear por sobre los muros y almenas del Castillo desaparecía súbitamente como si se disolviera en el espacio

La fantástica visión se repetía varias noches produciendo el temor entre los soldados que guarnecían la fortaleza; aquellos curtidos hombres no se atrevían a enfrentarse con la misteriosa aparición y por temor a ella, llegaron a resistirse a cubrir de noche las guardias que les correspondían.

Llegada del joven Alférez.

Un joven Alférez, recién llegado, arrogante y decidido, que no creía en fantasmas y apariciones de ultratumba, se rió de buena gana del temor de los soldados y para probarles lo infundado que era, se dispuso una noche a sustituir al centinela.

Hermosa era aquella noche, brillaban las estrellas en el firmamento y palidecía la luz por la intensa luna. El mar en calma susurraba dulcemente la eterna canción de las olas. De la tierra dormida ni el más breve ruido surgía. El ambiente era de paz y de recogimiento; el Alférez pensaba en su mujer ausente en lejanas tierras...

De pronto oyó un penetrante graznido y gran batir de alas, en el preciso momento el reloj del Castillo daba la primera campanada de las doce. Levantó el Alférez la cabeza y vio la extraña ave de blanco plumaje, describiendo grandes círculos sobre la fortaleza y de las paredes de la capilla vio surgir hacia él, a la misteriosa aparición que los soldados llamaban La Dama Azul por el color del rico traje que vestía. El Alférez dominó sus nervios y fue decidido al encuentro del fantasma.

Suceso Final.

 Lo que paso después entre La Dama Azul y el Alférez no se ha podido saber, pero a la mañana siguiente los soldados del Castillo hallaron a su Alférez, tendido en el suelo, sin conocimiento, y a su lado una calavera, un rico manto azul y su espada partida en dos pedazos.

Don Gonzalo, que tal era el nombre del joven militar se recobró de su letargo, pero, perdida la razón, tuvo que ser recluido en un manicomio. Todavía hoy es creencia que La Dama Azul hace de tarde en tarde sus apariciones, paseando impávida sobre los muros del Castillo de Jagua.

 
Read more...

from aerkiaga's blog

This week has been marked by productivity; that, and bad sleep. I ...

  • ... published Nodeverse 0.1.6 with many bug fixes. One of them had been reported back in August!
  • ... sent three pull requests to the engine developers. Two of them are related to API documentation, and one has already been merged. I tend to follow engine development very closely.
  • ... started this blog, obviously :)
  • ... learned more about AC circuits. I'll need that knowledge for the printer, but especially for the Big Project (it needs several RF dielectric spectroscopy circuits).
  • ... bought many presents for my relatives and friends! Yay!
  • ... made a visit to someone in a different city. Sorry, no details on this.

Did I mention I have a final exam tomorrow? Yeah... It's about this. Not my cup of tea, not terribly complicated either; I could probably have studied more if I hadn't done any of the above things :/ Or if I had studied at all before this week. But, y'know, procrastination... Of the productive kind.

Well, there's some good news too. The new 3d printer has arrived, so hopefully I will start using it in the coming days.

Also, Nodeverse is becoming much more popular. Now over 1600 downloads, it got its first positive review, stating that it “needs some work, but we could be looking at the next No Man's Sky”! Not sure about the last part, but I sure will put that work in. The game currently appears on the first page of the ContentDB “Top Games” list... which is only 3 pages long anyway, but hey, that's something!

 
Read more...

from Aquamarlynn

Kyeobmuda oneshoot 🔞AU!

Nsfw content!! Minor do not allowed here

Choi Chanhee Ji Changmin Kim Sunwoo

Mention sangnew jukyu milsun

Trigger warning : drunk, smoking, harsh word Content warning : kissing content, threesome, using sex toy, sandwich sex, cuckolding, deep throat, foreplay, fingering, nippleplay, rimming, spanking, multiple orgasm, and many more.

Top; Choi Chanhee Vers; Kim Sunwoo Bottom; Ji Changmin

Kim Sunwoo tidak pernah bisa mengendalikan dirinya saat dipengaruhi alkohol. Tapi malam itu, ia sama sekali tak keberatan. Karena rasanya seperti surga dunia.


Ada orang, yang sekali saja kamu panggil namanya untuk diajak berbuat sesuatu, ia akan segera menyetujuinya.

Kenalkan. Namanya Kim Sunwoo. Si bungsu dari tiga serangkai yang kebetulan bertemu di SMA yang sama di ibu kota. Pemuda aries kelahiran April itu, dengan mata bulat lucu seperti boba, dengan senyum cerah dan kepribadian yang luar biasa ceria, adalah satu-satunya adik kelas yang menempel seperti lintah pada Choi Chanhee dan Ji Changmin.

Sunwoo dan Changmin juga Chanhee memiliki selisih usia dua tahun, namun rupanya hal itu bukan masalah untuk merajut tali persahabatan. Sebab dimana ada Kim Sunwoo, kadangkala kamu bisa temukan Chanhee dan Changmin juga disana.

Setelah lulus sekolah, ketiganya memutuskan untuk kuliah di luar kota, memesan satu rumah kost untuk bertiga. Dengan Choi Chanhee yang memegang kendalinya. Ji Changmin adalah mahasiswa Teknik Informasi bersama Choi Chanhee. Sedangkan Kim Sunwoo adalah mahasiswa Teknik sipil, yang setiap hari mengeluh bilang salah pilih jurusan.

Tak ada hal menarik yang bisa diceritakan tentang keseharian ketiganya yang dibilang cukup monoton. Hanya kehidupan mahasiswa pada umumnya yang pergi kuliah, nongkrong bersama teman-teman sebaya dan lalu ngedate bersama kekasihnya masing-masing. Hampir tidak ada yang istimewa karena mereka juga selalu bilang akan jadi mahasiswa biasa saja.

Ya kecuali Ji Changmin sih, dia cukup aktif di himpunan mahasiswa bersama kekasihnya Lee Juyeon. Ah iya! Kenalkan, namanya Lee Juyeon. Kekasih Changmin sejak dua tahun belakangan, berjumpa saat ospek jurusan hingga akhirnya sibuk menanam benih cinta, dan ya akhirnya setelah perjuangan yang cukup melelahkan ㅡsebab rupanya Changmin malah menjadi primadona jurusan bersama sahabatnya Chanhee, akhirnya Juyeon bisa menggenggam hati Changmin, mengikatnya dalam satu hubungan, mengendalikannya dengan ujung-ujung jari yang ia miliki, ya istilah kerennya akhirnya menjadi bucin.

Lain Changmin, lain juga Chanhee. Chanhee masih setia menjalin kasih bersama pacarnya sejak SMP. Namanya Lee Sangyeon. Bertemu di tinder dengan niat awal hanya iseng, akhirnya setelah beberapa kali ngedate ala-ala anak SMP, akhirnya mereka resmi jadian, katanya. Lama-lama yang tadinya hanya cinta monyet, berubah semakin serius seiring berjalannya waktu. Melewati banyak rintangan dan tantangan yang dihantarkan oleh dunia, beberapa kali putus nyambung, beberapa kali kalah oleh ego masing-masing, dan ya. Mereka sampai di titik ini. Masih bertahan bahkan sampai usia dua puluhan tahun.

Dan, Kim Sunwoo. Si bungsu dari trio kwek-kwek ini ㅡsetidaknya begitu kata Sangyeon, adalah mahasiswa baru yang setengah mati ketakutan dikejar kakak tingkat yang menurutnya cukup aneh dan nyeleneh. Namanya Lee Hyunjae. Salah satu kakak tingkat saat ospek jurusan yang sangat terlihat mencolok dan menonjol dimatanya.

Bukan hanya dadanya ya, tapi kepribadian Hyunjae yang ramah, tebar pesona dan senyum sana sini juga tak pernah pandang buluh untuk membantu sesama itu, yang tak disangka-sangka akan menjadi pujaan semua mahasiswa baru saat itu, malah mengejar cinta Sunwoo yang setengah mati ketakutan saat Hyunjae terang-terangan mengatakan bahwa Sunwoo memiliki mata yang paling indah yang pernah Hyunjae temui.

Yang sialnya Hyunjae katakan itu ditengah lapangan dengan pengeras suara yang tentunya bisa didengar semua orang.

Dan ya, ketiga anak laki-laki yang sibuk merantau itu sekarang sibuk berbagi peluk dengan kekasihnya masing-masing.

Sunwoo menyeruput minuman brown sugar yang dibawakan kekasihnya dengan anteng. Matanya tak berhenti berfokus pada layar tv yang sedang menayangkan film romantis yang sudah lama mereka nantikan. Kepala Sunwoo sengaja ditaruh di atas bahu kokoh Hyunjae yang sibuk merangkul dan mengunyah popcorn. Mata keduanya masih dan akan selalu terfokus pada layar tv, sampai akhirnya suara handphone Sunwoo mengganggu konsentrasinya.

Siapa sih nelfon-nelfon” Sunwoo menggerutu sambil meraih handphonenya yang terbengkalai begitu saja diatas meja saat detik pertama film diputar.

Hallo kak Chanhee?”

Siapa aja disana?”

Gue sama kak Hyunjae doang, kak Changmin lagi ngedate sama kak Juyeon, tadi bilang beli bakmie”

Malam ini mau minum gak?”

Sunwoo mengernyitkan dahinya heran, menjauhkan ponselnya sedikit guna mengintip nama kontak yang saat ini memiliki sambungan telfon dengannya, benar kok kak Chanhee gumamnya dalam hati.

Kim Sunwoo! Ditanya malah diem.. mau minum gak? Kak Sang yang bayar”

Minum apaan sih? Gak paham”

Terdengar Chanhee mendecakkan lidah diseberang sana, dan bisa Sunwoo tebak ia sedang merotasikan matanya jengah dengan kaki menghentak tanah sebab kesal.

Mabok! Pake nanya...”

Sunwoo ragu-ragu, sejujurnya terakhir kali berjumpa dengan minuman laknat itu, malam dan pagi Sunwoo sedikit berantakan. Karena kadar toleransinya yang biasa saja menjurus agak payah, namun ia tak mau menyia-nyiakan kesempatan ini. Agak rindu juga ya mabuk-mabukan bersama teman-teman.

Bentar tanya kak Hyunjae dulu.. kak, mau gabung minum gak nanti malem?”

Hyunjae segera menoleh dengan ekspresi bingung, sama seperti Sunwoo tadi. “tumben?”

Kak Chanhee sama kak Sangyeon ngajak. Ada kelas pagi gak?”

Gue ikut, gue traktir makanannya deh. libur soalnya” Sunwoo memasang ekspresi remeh sambil menoyor dahi Hyunjae yang tanpa pikir panjang malah mengiyakan ajakan Chanhee dan Sangyeon. “Kak Chan, gue sama kak Hyunjae ikutan deh”

Oke. Nanti gue tanya Changmin. Gak ada kelas pagi kan kalian?”

Kak Nje libur, gue kelasnya jam dua doang”

Dan setelah melewati sedikit percakapan kecil, Chanhee memutus sambungan telfonnya yang tentu saja masih menyisakan heran dan tanda tanya besar dikepala Sunwoo siang itu.


Nu, kakak denger kemarin kamu beli mainan baru?”

Sunwoo mengangguk.

Tepat setelah lima menit sambungan Chanhee terputus, Sunwoo dan Hyunjae tak lagi tertarik pada film yang masih berputar di layar kaca. Mereka lebih memilih untuk asyik bercumbu. Dengan Sunwoo yang sudah duduk diatas pangkuan kekasihnya, dengan tangan yang melingkar di leher dan kepala belakang kekasihnya, sedang tangan Hyunjae asyik bergerilya di pinggang dan pantat bulat Sunwoo, keduanya masih saling mengecup. Bibir merah cherry itu dilumat, dikulum, disesap dan digigiti sedemikian rupa hingga membengkak. Benang saliva yang akhirnya tercipta, dengan lelehannya yang mengalir membasahi dagu si aries, Sunwoo melenguh saat Hyunjae dengan sengaja meremas bongkahan pantatnya yang kenyal. Tangannya masuk pada celana jogger milik Sunwoo.

Mainan apa?”

Butt plug doang kak, tapi bagus. Ujungnya berlian gitu warna putih. Pokoknya cantik”

Cantikan kamu... Kamu paling cantik” lalu Hyunjae kembali mengecup, kali ini lidahnya masuk kedalam rongga mulut milik Sunwoo, mengobrak-abrik isinya, membelit lidah dan menggelitik langit-langit Sunwoo, membuat air liur semakin meleleh. Sunwoo mengerang dan berjengit kaget saat tangan Hyunjae kini dengan kurang ajar bermain diatas dadanya. Mempermainkan nipple pink-nya dengan ibu jari dan telunjuk.

Sok-sokan mau minum sama Chanhee Changmin, kamu kan gampang teler..”

Lalu bibir itu kembali dikecup. Meskipun Sunwoo menggelinjang tak beraturan namun nyatanya Hyunjae tak jua ingin menghentikan aksinya. Yang ada, ia malah semakin gencar melukis diatas canvas polos ciptaan Tuhan yang dianugerahkan pada kekasihnya. Kim Sunwoo si pemuda aries yang terlampau manis dan indah, yang akan tunduk dan patuh dalam kendali dan komando Hyunjae saat sedang kacau seperti ini.

Kita bikin malam ini jadi seru” ujarnya.


Setelah perlakuan tidak senonoh yang sejak tadi dilancarkan oleh Hyunjae, tak lama kemudian Chanhee benar-benar datang dengan botol minuman memabukkan ditangannya. Dengan makanan ringan lainnya yang menemani, Sangyeon tersenyum dibelakangnya. Bercerita bahwa hari ini ia tengah berbahagia dan dalam mood yang cukup bagus untuk berpesta. Setelah bersalaman dan menyiapkan gelas juga piring untuk snack mereka, Chanhee duduk sambil menuangkan minuman pekat itu kedalam gelas. Menunggu Changmin yang katanya sudah dekat.

Jangan kebanyakan, woo. Lo payah soalnya” ejek Chanhee sambil menyeringai. Yang tentunya menuai protes dari si pemilik nama.

Hai guys! Wiiihh wangi ayam!” Suara langkah Ji Changmin terdengar begitu ribut didepan rumah, sedikit berlari dan bertepuk tangan saat menjumpai makanan dan minuman diatas meja ruang tamu. Dibelakangnya ada Lee Juyeon kekasihnya mengekor, senyum tak juga luntur dari keduanya.

Ada acara apa nih tumben banget ngajak happy happy?” Lalu keduanya mengambil duduk diatas lantai sambil mencomot chicken popcorn yang masih mengepul panas. Sangyeon tersenyum sambil mengusak rambutnya, “lagi happy aja jadi all on me”

Sering-sering dong kak happy gini” itu Hyunjae dengan senyum semangat setelah mendesis saat meneguk minuman laknat itu sekali tembak.


Masa dimana jam dinding menunjukkan pukul sepuluh lebih, percakapan semakin tak jelas arahnya. Hanya tertawa menceritakan hal-hal lucu yang mereka ingat saja. Diantara Chanhee, Changmin dan Sunwoo yang memiliki toleransi alkohol yang lumayan tinggi adalah si pemuda Choi. Yang mana setelah menenggak berkali-kali dalam gelas besar, ia masih bisa mengontrol diri, masih bisa mengambil kuasa atas kesadarannya. Dan Ji Changmin adalah yang sengaja membatasi diri agar tak terlalu larut dalam ambang kewarasan.

Lain halnya dengan Kim Sunwoo. Sunwoo dengan wajah rakunnya yang toan jelas sudah memerah. Changmin yang duduk disampingnya tak henti tertawa sedikit berbisik pada Chanhee, yang tentunya dibalas tawa juga. Mereka erani menjamin, satu gelas tambahan lagi, Kim Sunwoo sudah benar-benar mabuk. Sunwoo yang matanya sudah berubah satu itu sibuk mengunyah chiki keju sambil mendengarkan kekasihnya bercerita pada dua orang pemuda didepannya yang sibuk memakan kacang. Sesekali Sunwoo tertawa yang bahkan ia sendiri tak tahu menertawakan apa. Hal itu tentu tak lepas dari perhatian Juyeon, pemuda kucing itu menunjuk Sunwoo dengan dagunya, “anaknya udah setengah sadar tuh kak” katanya pada entah siapa. Namun yang pasti baik Sangyeon maupun Hyunjae menoleh pada Sunwoo yang sudah tak kuasa menahan dirinya.

Tangannya masih sibuk dengan Chiki digenggamannya, Sunwoo bersandar pada sofa dibelakangnya, ia sudah tak bisa duduk tegak menumpu dirinya sendiri. Hyunjae mengusak rambut hitam kecoklatan kekasihnya, sedikit menarik rahangnya untuk mengecup pelipis Sunwoo yang menganggur, tangan Sunwoo kembali meraih gelas minumnya yang dibalas tepisan kuat oleh Changmin, “udah, lo udah mabok banget gue males deh lo gak pernah cukup satu mangkok doang supnya”

Sunwoo yang memang sudah diambang batas sadar itu akhirnya merengek dan membenamkan dirinya pada pelukan Hyunjae, “mau minum kak... Kak Changmin rese”

Hyunjae memeluk pemuda aries itu lalu diusapnya pelan-pelan punggung yang hangat itu, “besok kelas siang. Udah ya?”

Sunwoo menegakkan badannya lalu meraih gelas itu buru-buru dan menenggak cairannya tanpa jeda. Lalu setelahnya ia tertawa sebab merasa menang tak ada seorangpun yang berani melarangnya.

Chanhee lagi-lagi tertawa saat mendapati Sunwoo semakin berantakan dan sudah tidak bisa mengendalikan dirinya, “Sunwoo.. Dua puluh lima kali tiga kurang tujuh puluh lima tambah lima belas berapa?” Itu Sangyeon yang sengaja iseng pada si bungsu yang terlihat kewalahan. Sunwo yang sudah merah sebadan-badan dan matanya sudah tidak fokus itu mendecak sebal. Sunwoo mengerucutkan bibirnya tak terima lantas dengan acak ia memandang langit-langit, “Dua!” Katanya asal. Lalu Changmin dengan senang hati menoyor kepalanya, “Ya lima belas bego! Gak kuliah sih Lo, ngewe mulu ya?” lantas semuanya tertawa mendengar lelucon Changmin, termasuk Sunwoo sendiri. Bukan rahasia lagi bahwa baik Hyunjae maupun Sunwoo keduanya memang memiliki otak mesum.

Ngewe mulu sih lo.” Chanhee mengulangi perkataan Changmin sambil mengelus dagu si Bungsu layaknya kucing. Sunwoo yang memang sudah tidak sadar itu menjerit excited mendapat sentuhan ringan di dagunya. Chanhee dengan jemari lentiknya yang memanjakan Sunwoo.

Secara tak sadar Sunwoo menggerung seperti kucing, bergeser merapatkan dirinya pada Chanhee yang masih sibuk mengelus dagu dan rambutnya. “Sunwoo abis pacaran sama Hyunjae jadi manis gitu gak sih? Hyunjae treats him so well” ujar Juyeon setelah mengunyah keripik kentang yang baru dibukanya.

Hyunjae meraih gelasnya lalu tertawa, “Manis dong, apalagi kalau di ranjang ya sayang” setelah meneguk minumannya tangan Hyunjae dibawa untuk menepuk bongkahan sintal Sunwoo yang dibalut celana jogger. Sunwoo hanya mengerang tak suka dan kembali melanjutkan aksinya mendusel pada Chanhee yang belum berhenti memperlakukannya seperti kucing.

 
Read more...

from Aquamarlynn

Kyeobmuda oneshoot 🔞AU!

Nsfw content!! Minor do not allowed here

Choi Chanhee Ji Changmin Kim Sunwoo

Mention sangnew jukyu milsun

Trigger warning : drunk, smoking, harsh word Content warning : kissing content, threesome, using sex toy, sandwich sex, cuckolding, deep throat, foreplay, fingering, nippleplay, rimming, spanking, multiple orgasm, and many more.

Top; Choi Chanhee Vers; Kim Sunwoo Bottom; Ji Changmin

Kim Sunwoo tidak pernah bisa mengendalikan dirinya saat dipengaruhi alkohol. Tapi malam itu, ia sama sekali tak keberatan. Karena rasanya seperti surga dunia.


Ada orang, yang sekali saja kamu panggil namanya untuk diajak berbuat sesuatu, ia akan segera menyetujuinya.

Kenalkan. Namanya Kim Sunwoo. Si bungsu dari tiga serangkai yang kebetulan bertemu di SMA yang sama di ibu kota. Pemuda aries kelahiran April itu, dengan mata bulat lucu seperti boba, dengan senyum cerah dan kepribadian yang luar biasa ceria, adalah satu-satunya adik kelas yang menempel seperti lintah pada Choi Chanhee dan Ji Changmin.

Sunwoo dan Changmin juga Chanhee memiliki selisih usia dua tahun, namun rupanya hal itu bukan masalah untuk merajut tali persahabatan. Sebab dimana ada Kim Sunwoo, kadangkala kamu bisa temukan Chanhee dan Changmin juga disana.

Setelah lulus sekolah, ketiganya memutuskan untuk kuliah di luar kota, memesan satu rumah kost untuk bertiga. Dengan Choi Chanhee yang memegang kendalinya. Ji Changmin adalah mahasiswa Teknik Informasi bersama Choi Chanhee. Sedangkan Kim Sunwoo adalah mahasiswa Teknik sipil, yang setiap hari mengeluh bilang salah pilih jurusan.

Tak ada hal menarik yang bisa diceritakan tentang keseharian ketiganya yang dibilang cukup monoton. Hanya kehidupan mahasiswa pada umumnya yang pergi kuliah, nongkrong bersama teman-teman sebaya dan lalu ngedate bersama kekasihnya masing-masing. Hampir tidak ada yang istimewa karena mereka juga selalu bilang akan jadi mahasiswa biasa saja.

Ya kecuali Ji Changmin sih, dia cukup aktif di himpunan mahasiswa bersama kekasihnya Lee Juyeon. Ah iya! Kenalkan, namanya Lee Juyeon. Kekasih Changmin sejak dua tahun belakangan, berjumpa saat ospek jurusan hingga akhirnya sibuk menanam benih cinta, dan ya akhirnya setelah perjuangan yang cukup melelahkan ㅡsebab rupanya Changmin malah menjadi primadona jurusan bersama sahabatnya Chanhee, akhirnya Juyeon bisa menggenggam hati Changmin, mengikatnya dalam satu hubungan, mengendalikannya dengan ujung-ujung jari yang ia miliki, ya istilah kerennya akhirnya menjadi bucin.

Lain Changmin, lain juga Chanhee. Chanhee masih setia menjalin kasih bersama pacarnya sejak SMP. Namanya Lee Sangyeon. Bertemu di tinder dengan niat awal hanya iseng, akhirnya setelah beberapa kali ngedate ala-ala anak SMP, akhirnya mereka resmi jadian, katanya. Lama-lama yang tadinya hanya cinta monyet, berubah semakin serius seiring berjalannya waktu. Melewati banyak rintangan dan tantangan yang dihantarkan oleh dunia, beberapa kali putus nyambung, beberapa kali kalah oleh ego masing-masing, dan ya. Mereka sampai di titik ini. Masih bertahan bahkan sampai usia dua puluhan tahun.

Dan, Kim Sunwoo. Si bungsu dari trio kwek-kwek ini ㅡsetidaknya begitu kata Sangyeon, adalah mahasiswa baru yang setengah mati ketakutan dikejar kakak tingkat yang menurutnya cukup aneh dan nyeleneh. Namanya Lee Hyunjae. Salah satu kakak tingkat saat ospek jurusan yang sangat terlihat mencolok dan menonjol dimatanya.

Bukan hanya dadanya ya, tapi kepribadian Hyunjae yang ramah, tebar pesona dan senyum sana sini juga tak pernah pandang buluh untuk membantu sesama itu, yang tak disangka-sangka akan menjadi pujaan semua mahasiswa baru saat itu, malah mengejar cinta Sunwoo yang setengah mati ketakutan saat Hyunjae terang-terangan mengatakan bahwa Sunwoo memiliki mata yang paling indah yang pernah Hyunjae temui.

Yang sialnya Hyunjae katakan itu ditengah lapangan dengan pengeras suara yang tentunya bisa didengar semua orang.

Dan ya, ketiga anak laki-laki yang sibuk merantau itu sekarang sibuk berbagi peluk dengan kekasihnya masing-masing.

Sunwoo menyeruput minuman brown sugar yang dibawakan kekasihnya dengan anteng. Matanya tak berhenti berfokus pada layar tv yang sedang menayangkan film romantis yang sudah lama mereka nantikan. Kepala Sunwoo sengaja ditaruh di atas bahu kokoh Hyunjae yang sibuk merangkul dan mengunyah popcorn. Mata keduanya masih dan akan selalu terfokus pada layar tv, sampai akhirnya suara handphone Sunwoo mengganggu konsentrasinya.

Siapa sih nelfon-nelfon” Sunwoo menggerutu sambil meraih handphonenya yang terbengkalai begitu saja diatas meja saat detik pertama film diputar.

Hallo kak Chanhee?”

Siapa aja disana?”

Gue sama kak Hyunjae doang, kak Changmin lagi ngedate sama kak Juyeon, tadi bilang beli bakmie”

Malam ini mau minum gak?”

Sunwoo mengernyitkan dahinya heran, menjauhkan ponselnya sedikit guna mengintip nama kontak yang saat ini memiliki sambungan telfon dengannya, benar kok kak Chanhee gumamnya dalam hati.

Kim Sunwoo! Ditanya malah diem.. mau minum gak? Kak Sang yang bayar”

Minum apaan sih? Gak paham”

Terdengar Chanhee mendecakkan lidah diseberang sana, dan bisa Sunwoo tebak ia sedang merotasikan matanya jengah dengan kaki menghentak tanah sebab kesal.

Mabok! Pake nanya...”

Sunwoo ragu-ragu, sejujurnya terakhir kali berjumpa dengan minuman laknat itu, malam dan pagi Sunwoo sedikit berantakan. Karena kadar toleransinya yang biasa saja menjurus agak payah, namun ia tak mau menyia-nyiakan kesempatan ini. Agak rindu juga ya mabuk-mabukan bersama teman-teman.

Bentar tanya kak Hyunjae dulu.. kak, mau gabung minum gak nanti malem?”

Hyunjae segera menoleh dengan ekspresi bingung, sama seperti Sunwoo tadi. “tumben?”

Kak Chanhee sama kak Sangyeon ngajak. Ada kelas pagi gak?”

Gue ikut, gue traktir makanannya deh. libur soalnya” Sunwoo memasang ekspresi remeh sambil menoyor dahi Hyunjae yang tanpa pikir panjang malah mengiyakan ajakan Chanhee dan Sangyeon. “Kak Chan, gue sama kak Hyunjae ikutan deh”

Oke. Nanti gue tanya Changmin. Gak ada kelas pagi kan kalian?”

Kak Nje libur, gue kelasnya jam dua doang”

Dan setelah melewati sedikit percakapan kecil, Chanhee memutus sambungan telfonnya yang tentu saja masih menyisakan heran dan tanda tanya besar dikepala Sunwoo siang itu.


Nu, kakak denger kemarin kamu beli mainan baru?”

Sunwoo mengangguk.

Tepat setelah lima menit sambungan Chanhee terputus, Sunwoo dan Hyunjae tak lagi tertarik pada film yang masih berputar di layar kaca. Mereka lebih memilih untuk asyik bercumbu. Dengan Sunwoo yang sudah duduk diatas pangkuan kekasihnya, dengan tangan yang melingkar di leher dan kepala belakang kekasihnya, sedang tangan Hyunjae asyik bergerilya di pinggang dan pantat bulat Sunwoo, keduanya masih saling mengecup. Bibir merah cherry itu dilumat, dikulum, disesap dan digigiti sedemikian rupa hingga membengkak. Benang saliva yang akhirnya tercipta, dengan lelehannya yang mengalir membasahi dagu si aries, Sunwoo melenguh saat Hyunjae dengan sengaja meremas bongkahan pantatnya yang kenyal. Tangannya masuk pada celana jogger milik Sunwoo.

Mainan apa?”

Butt plug doang kak, tapi bagus. Ujungnya berlian gitu warna putih. Pokoknya cantik”

Cantikan kamu... Kamu paling cantik” lalu Hyunjae kembali mengecup, kali ini lidahnya masuk kedalam rongga mulut milik Sunwoo, mengobrak-abrik isinya, membelit lidah dan menggelitik langit-langit Sunwoo, membuat air liur semakin meleleh. Sunwoo mengerang dan berjengit kaget saat tangan Hyunjae kini dengan kurang ajar bermain diatas dadanya. Mempermainkan nipple pink-nya dengan ibu jari dan telunjuk.

Sok-sokan mau minum sama Chanhee Changmin, kamu kan gampang teler..”

Lalu bibir itu kembali dikecup. Meskipun Sunwoo menggelinjang tak beraturan namun nyatanya Hyunjae tak jua ingin menghentikan aksinya. Yang ada, ia malah semakin gencar melukis diatas canvas polos ciptaan Tuhan yang dianugerahkan pada kekasihnya. Kim Sunwoo si pemuda aries yang terlampau manis dan indah, yang akan tunduk dan patuh dalam kendali dan komando Hyunjae saat sedang kacau seperti ini.

Kita bikin malam ini jadi seru” ujarnya.


Setelah perlakuan tidak senonoh yang sejak tadi dilancarkan oleh Hyunjae, tak lama kemudian Chanhee benar-benar datang dengan botol minuman memabukkan ditangannya. Dengan makanan ringan lainnya yang menemani, Sangyeon tersenyum dibelakangnya. Bercerita bahwa hari ini ia tengah berbahagia dan dalam mood yang cukup bagus untuk berpesta. Setelah bersalaman dan menyiapkan gelas juga piring untuk snack mereka, Chanhee duduk sambil menuangkan minuman pekat itu kedalam gelas. Menunggu Changmin yang katanya sudah dekat.

Jangan kebanyakan, woo. Lo payah soalnya” ejek Chanhee sambil menyeringai. Yang tentunya menuai protes dari si pemilik nama.

Hai guys! Wiiihh wangi ayam!” Suara langkah Ji Changmin terdengar begitu ribut didepan rumah, sedikit berlari dan bertepuk tangan saat menjumpai makanan dan minuman diatas meja ruang tamu. Dibelakangnya ada Lee Juyeon kekasihnya mengekor, senyum tak juga luntur dari keduanya.

Ada acara apa nih tumben banget ngajak happy happy?” Lalu keduanya mengambil duduk diatas lantai sambil mencomot chicken popcorn yang masih mengepul panas. Sangyeon tersenyum sambil mengusak rambutnya, “lagi happy aja jadi all on me”

Sering-sering dong kak happy gini” itu Hyunjae dengan senyum semangat setelah mendesis saat meneguk minuman laknat itu sekali tembak.


Masa dimana jam dinding menunjukkan pukul sepuluh lebih, percakapan semakin tak jelas arahnya. Hanya tertawa menceritakan hal-hal lucu yang mereka ingat saja. Diantara Chanhee, Changmin dan Sunwoo yang memiliki toleransi alkohol yang lumayan tinggi adalah si pemuda Choi. Yang mana setelah menenggak berkali-kali dalam gelas besar, ia masih bisa mengontrol diri, masih bisa mengambil kuasa atas kesadarannya. Dan Ji Changmin adalah yang sengaja membatasi diri agar tak terlalu larut dalam ambang kewarasan.

Lain halnya dengan Kim Sunwoo. Sunwoo dengan wajah rakunnya yang toan jelas sudah memerah. Changmin yang duduk disampingnya tak henti tertawa sedikit berbisik pada Chanhee, yang tentunya dibalas tawa juga. Mereka erani menjamin, satu gelas tambahan lagi, Kim Sunwoo sudah benar-benar mabuk. Sunwoo yang matanya sudah berubah satu itu sibuk mengunyah chiki keju sambil mendengarkan kekasihnya bercerita pada dua orang pemuda didepannya yang sibuk memakan kacang. Sesekali Sunwoo tertawa yang bahkan ia sendiri tak tahu menertawakan apa. Hal itu tentu tak lepas dari perhatian Juyeon, pemuda kucing itu menunjuk Sunwoo dengan dagunya, “anaknya udah setengah sadar tuh kak” katanya pada entah siapa. Namun yang pasti baik Sangyeon maupun Hyunjae menoleh pada Sunwoo yang sudah tak kuasa menahan dirinya.

Tangannya masih sibuk dengan Chiki digenggamannya, Sunwoo bersandar pada sofa dibelakangnya, ia sudah tak bisa duduk tegak menumpu dirinya sendiri. Hyunjae mengusak rambut hitam kecoklatan kekasihnya, sedikit menarik rahangnya untuk mengecup pelipis Sunwoo yang menganggur, tangan Sunwoo kembali meraih gelas minumnya yang dibalas tepisan kuat oleh Changmin, “udah, lo udah mabok banget gue males deh lo gak pernah cukup satu mangkok doang supnya”

Sunwoo yang memang sudah diambang batas sadar itu akhirnya merengek dan membenamkan dirinya pada pelukan Hyunjae, “mau minum kak... Kak Changmin rese”

Hyunjae memeluk pemuda aries itu lalu diusapnya pelan-pelan punggung yang hangat itu, “besok kelas siang. Udah ya?”

Sunwoo menegakkan badannya lalu meraih gelas itu buru-buru dan menenggak cairannya tanpa jeda. Lalu setelahnya ia tertawa sebab merasa menang tak ada seorangpun yang berani melarangnya.

Chanhee lagi-lagi tertawa saat mendapati Sunwoo semakin berantakan dan sudah tidak bisa mengendalikan dirinya, “Sunwoo.. Dua puluh lima kali tiga kurang tujuh puluh lima tambah lima belas berapa?” Itu Sangyeon yang sengaja iseng pada si bungsu yang terlihat kewalahan. Sunwo yang sudah merah sebadan-badan dan matanya sudah tidak fokus itu mendecak sebal. Sunwoo mengerucutkan bibirnya tak terima lantas dengan acak ia memandang langit-langit, “Dua!” Katanya asal. Lalu Changmin dengan senang hati menoyor kepalanya, “Ya lima belas bego! Gak kuliah sih Lo, ngewe mulu ya?” lantas semuanya tertawa mendengar lelucon Changmin, termasuk Sunwoo sendiri. Bukan rahasia lagi bahwa baik Hyunjae maupun Sunwoo keduanya memang memiliki otak mesum.

Ngewe mulu sih lo.” Chanhee mengulangi perkataan Changmin sambil mengelus dagu si Bungsu layaknya kucing. Sunwoo yang memang sudah tidak sadar itu menjerit excited mendapat sentuhan ringan di dagunya. Chanhee dengan jemari lentiknya yang memanjakan Sunwoo.

Secara tak sadar Sunwoo menggerung seperti kucing, bergeser merapatkan dirinya pada Chanhee yang masih sibuk mengelus dagu dan rambutnya. “Sunwoo abis pacaran sama Hyunjae jadi manis gitu gak sih? Hyunjae treats him so well” ujar Juyeon setelah mengunyah keripik kentang yang baru dibukanya.

Hyunjae meraih gelasnya lalu tertawa, “Manis dong, apalagi kalau di ranjang ya sayang” setelah meneguk minumannya tangan Hyunjae dibawa untuk menepuk bongkahan sintal Sunwoo yang dibalut celana jogger. Sunwoo hanya mengerang tak suka dan kembali melanjutkan aksinya mendusel pada Chanhee yang belum berhenti memperlakukannya seperti kucing.

 
Read more...

from TWL Specialist Skin & Laser Centre

TWL SKIN

Two of the most common skin problems are blemishes and wrinkles. There are hundreds of diseases out there that can affect our skin adversely. Some of them may show mild symptoms and others may be fetal. If you have redness, irritation, discomfort, rashes, or pus, you should see a dermatologist. This doctor focuses on skin, hair, and nail care. Some treatments improve your skin's look. A dermatologist is responsible for diagnosing and treating skin diseases as well as sexually transmitted infections. Dermatologists prioritize prevention, follow-up care, and rehabilitation for disorders of the skin, mucous membranes, and skin appendages, such as nails and hair. Some dermatologists go on to become phlebologists, a type of dermatology specialization. Do you have chronic inflammatory skin disorders, such as spider veins, phlebitis, varicose veins, or lower leg ulcers, or do you have venous disorders such as spider veins, phlebitis, varicose veins, or lower leg ulcers? If so, we have the top dermatologist in Singapore at TWL Specialist Skin & Laser Centre. Acne is one of the most frequent skin diseases seen in the world. It causes a wide range of facial imperfections. These appear when the skin's oil glands produce an excessive amount of a substance known as sebum. Pores become clogged as a result. Bacteria could potentially have a role. Acne can affect anyone at any age, but it is more frequent in teenagers. Back, chest, face, neck and shoulders are some of the common places where Blemishes are found. Acne isn't life-threatening, but it can be annoying. If not treated appropriately, it can leave scars that last a lifetime. Treatment options include over-the-counter and prescription lotions and gels, oral medicine, chemical peels, and laser treatments. Our acne dermatologist can help you achieve smooth and attractive skin no matter how serious your acne condition is. Eczema is a term used to describe a group of persistent skin illnesses characterized by inflammation of the skin. It could be inconvenient as well as emotionally taxing. Red, swollen, dry, and itchy skin are common side effects. This is particularly common in youngsters and newborns. In youngsters, a rash on the cheeks and other parts of the body may emerge. It's possible that the rash will leak liquids. Itching can make sleeping difficult for children. Dermatologists can diagnose eczema using certain tests and a skin examination. Several over-the-counter and prescription creams, as well as other drugs, can assist to relieve the condition. Our eczema dermatologist is available to help you get rid of your eczema. They have a great deal of experience and are the best in Singapore.

Read More: https://www.twlskin.com/

 
Read more...

from Roche Limit at gemini://rochelimit.uk

The government should be brave and make breaking DRM legal, even if the distribution of copied media remains controlled.

Would YOU steal?

My movie viewing last weekend was interrupted by the antisocial behaviour of the DVD I was trying to watch. I arranged the sofa and TV, poured the wine and sorted some nibbles. The DVD started, but the film didn’t.

I had to sit through a series of trailers for films I’d never watch. I pressed fast forward, I pressed skip-on and my player told me that the actions were forbidden. Forbidden! My own player, playing a DVD I had paid for! And the DVD would not let me control the playback. I tried the disk menu button, hoping to get straight to the play options, but the disk skipped back to the start, so I had to watch the trailers again.

Eventually, we got to the main feature. Or would have done if there wasn’t a compulsory viewing of the copyright notice. And a jarring and jumpy clip showing a ne’er-do-well breaking into a car and stealing from it, ending with a statement equating copying a DVD to theft. You wouldn’t steal, would you? So don’t copy stuff it said.

Now, I could be persuaded that Digital Rights Management (DRM) is a good thing that protects the income of poot artists, but after muttering my way through a long series of video clips in my own home that I didn’t want to watch and could not avoid, I was rather less sympathetic. Bypassing DRM and copying media is illegal. But it has it’s benefits. Say I buy a DVD, but don’t want to watch the same trailers and warnings every time I watch the film. Let’s say that I bypass the DRM and copy the film to my PC and strip everything except for the main feature, so that I can watch the film the way I want to watch it. That is illegal.

But can it be equated to stealing? Who on Earth has lost in the process? Stealing is a strictly zero-sum game: one person’s gain is another’s loss. In this case no-one has lost anything, but I gain plenty. DRM which prevents uncontrolled copying is arguably, maybe, a reasonable thing, but it will never work. Copying and free distribution is rampant, and DRM will never prevent that. It will never be more difficult to copy data bits which are being decoded in my player or PC CDROM drive. But DRM does stop me format shifting, cutting out adverts or making backup copies if I wish to comply with the law.

And when DRM is used to make me watch adverts in my own home when I am viewing a bought DVD on my own equipment, I has gone beyond a joke.

 
Read more...

from Adept Clipping Path

Photo Masking Service: How It Assists You Get the Perfect Images

Picture masking services for hire are now readily available for professional photographers and also designers that intend to develop pictures that are top quality and also inexpensive. They are likewise a great choice for business with their very own layout teams who wish to offer more of their items, however require an extra aiding hand with the picture fires. There is a wealth of picture editing applications offered today, so why would you make use of a solution? There are numerous factors to utilize this service over one that is integrated into your gadget. As an example, if you have your hands full with other jobs or tasks and also do not have time to constantly Photoshop images yourself. You can have this solution managed for you while you focus on various other points. It additionally enables you to obtain those calling cards, social networks posts, as well as emails sent a lot quicker than ever before. The bottom line: photo masking services save money and time!

What is picture masking?

Photo masking is the procedure of getting rid of history from a photo so that it can be utilized in various settings. It's often made use of when you want to produce a brand-new background for a photo or alter the look of a picture somehow. There are lots of factors individuals may utilize this solution, consisting of: – Photographers who wish to save time on editing and enhancing pictures – Developers that wish to utilize images in different projects and don't have time for added Photoshop work – Services with their very own layout teams that need an extra hand with image shoots

Why use photo masking services?

Most of our clients employ a photo concealing solution due to the fact that they do not have the time or skills necessary to do the work themselves. Local businesses invest useful time and money in producing images for their website, social media sites messages, and other marketing materials. But if you require to produce a lot of photos per day, it can be difficult to dedicate your time to edit every photo. This is where picture concealing services come in useful. Our team will certainly deal with all the editing and enhancing for you! You send us a photo with guidelines on what requires to be made with it, and we'll make any type of edits that are required. And also due to the fact that we're professionals who focus on this kind of job, you understand your images are going to turn out wonderful. Right here are some examples of what our team can do: – Add text overlays – Get rid of histories – Adjustment shades – Resize images – More!

How does the service work?

The service is utilized by photographers to mask out the background of their pictures. They have the ability to select from a list of supply backgrounds or upload their very own. The service after that deals with the rest, removing unwanted objects from the image and developing a picture that will certainly work for any kind of job. This solution can be made use of by designers that need producing photos for items, however do not have the time to set up a shoot themselves. It also conserves them cash on working with a digital photographer. This solution is additionally ideal for firms with their very own style groups that wish to sell even more of their items. Designers can utilize this service to produce top-notch images without needing to take all the images themselves, conserving both time and money!

What are the different methods you can use it? The first as well as many standard methods you can utilize this service is by simply masking photos that you need modifying. This may be done particularly for a social media site's message or to develop a collage. You can additionally use it to retouch your pictures before publishing them on products such as cups, tee shirts, and much more. Another means you can utilize this solution is by hiring a business to do all the editing for you. This is perfect if you have an upcoming event and intend to obtain tons of pictures taken and also edited in time for the big day. Image masking solutions are additionally fantastic for companies that want to sell more products yet don't have their own style team. They serve when creating pictures that are high-grade as well as cost-effective. The sky's the limitation!

Business Advertising Solutions

Do you possess a small company and also require assistance in marketing your services and products? Are you unsure which digital advertising methods to use in order to increase your client base? We offer a range of services for companies, such as website style and development, SEO, social media sites marketing, graphic design, as well as extra. As a component of our service offerings, we likewise use internet marketing for small businesses. We can aid you with your electronic advertising approach from start to finish— allow us to recognize what your objectives are as well as we'll work with you every step of the means! Our group of net marketing professionals has helped several organizations reach their objectives by offering a range of budget-friendly advertising and marketing remedies that finest fit their demands. Don't wait to get in touch today!

Social Network as well as Email Advertising And Marketing Solutions

In today's globe, electronic advertising is a must. It's a means for you to reach your target audience and produce a strong online presence. Your social networks and email marketing technique ought to belong to your plan. Below are simply a few of the fantastic advantages that feature these solutions: – You can customize your material using your message, not other people. – You can share your material on lots of social media sites like Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, and so on- You can decide which days you intend to send out e-mails or SMS messages to consumers. – Easily track that has actually seen what you publish and also where they resemble it. – Reach individuals in positions like Brazil, China, Russia (as well as many others).

Image Editing And Enhancing Solutions

If you've ever before attempted to modify a picture, you know it can take hrs! With tools like Photoshop and Lightroom, the procedure of modifying a picture is very time-consuming. You need to obtain all the acnes out, adjust the colors, as well as make sure the photo is high-quality. A lot of today's image masking services will certainly offer you pre-made design templates in either. psd or.png layout so they can be edited in Photoshop. In this manner, you do not have to invest hrs working with any one photo.

Plus, these services can handle multiple pictures at once for a portion of the moment it would take you to edit every one separately. Plus, if your business has its very own designers who require an added hand with image fires every now and then, this solution is perfect for them too! Read More: https://www.adeptclippingpath.com/image-masking-service/

 
Read more...

from Adept Clipping Path

Keynote of Photo Masking? When Professionals Need This Service Most?

Photoshop's photo covering up feature is an effective photo control tool for different tasks. Here, this picture editing and enhancing technique are simple, but the results are spectacular. Various other image masking-like photo editing and enhancing techniques aren't difficult to come across, and they're actually helpful in our electronic globe.

On the other hand, the image masking service will certainly constantly precede in the editor's recommendations. Utilizing this approach, removing the background from smooth edge surface pictures is a breeze.

This post will talk about image masking methods and also when this solution is essential to utilize. Checking out is Enjoyable !!

What does Image Covering Up Mean in Adobe Photoshop?

Photoshop's photo covering up editing and enhancing solution is a preferred function. And also, a photo editor can use this Photoshop function to remove the backdrop from softer side surface area photos. It's additionally a non-destructive image-manipulation process.

By comparison, concealing pictures can be used in various methods to remove a picture from its surroundings and also put it anywhere. You can learn more about picture masking in Photoshop by studying our article.

When Should the Photo Masking Solution Be Utilized?

Photographers regularly record version shots versus a dark history, but online marketers call for various backstories. In this instance, picture masking is important to attaining quality.

Given that only the Photoshop masking service can provide an impeccable option for isolating the background, it is the only option. Until now, we've learned about the clipping path utilized for background removal, but this isn't sufficient to get rid of every hair, woolen, furry, cotton, and so forth.

The Photoshop image masking technique is the only approach that works in this case for removing hair, fur, or wool in fine information. Therefore, the vital duty in picture modifying services is picture masking.

Nevertheless, only the clipping path option would certainly be adequate if you require an uncomplicated backdrop removal solution with sharp side pictures.

Exactly how Do You Mask a Photo in Photoshop? [Image Masking Solution] The picture concealing treatment is not simple, and also not every graphic developer with a standard understanding of photo masking can perform it. Only visuals musicians with years of experience making use of Photoshop software programs and also masking can do it better.

Using these Photoshop Photo Masking Tutorials is one of the most efficient strategies to obtain a more accurate concept.

We are lucky that we currently have a skilled visuals designer on personnel who has actually been covering up for 10 years. Therefore, it provides world-class background elimination solutions, as well as we are getting praises and presents from most of our clients.

Finishing Factors on image masking service [Verdict] The worth of photo masking in the photo editing and enhancing market are countless. By the end of reading this blog post, you must have a comprehensive understanding of Photoshop's masking function and also just how to use it.

Nonetheless, various other strategies acquire the very same advantages as concealing remedies. An experienced picture concealing service is needed to accomplish an outstanding photo look in much less time.

Be a lot more innovative by utilizing a basic picture concealing service!!

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS: 1. What is picture masking in electronic impacts? Image masking is a well-known graphic layout approach (as well as computer science in general). It essentially refers to an information concealing or filtering technique. When a mask is provided to a dataset, a new set of information is developed, a filtering version of the timeless data.

  1. Why is photo masking needed in photo processing? Concealing is an image processing technique in which a smaller 'image item' is specified and also made use of to change a bigger photo. Several sorts of image handling, such as edge discovery, movement sensing units, and also noise elimination, count on the mechanism of masking.

  2. Is it possible to reverse data concealing? Modification is another vital function that identifies data covering up methods from other strategies. Data concealing treatments irreversibly transform information: Once the info has actually been disguised, you can not rebuild the vital worth's through a decrypting approach.

  3. When you mask an image, what appears to happen? When it concerns picture adjustment and processing, the phrase “masking” implies the act of utilizing a mask to safeguard a specific region of a photo, comparable to just how you can use covering-up tape to repaint your house. When you mask an area of any item picture, it can shield that section from modifications made to the rest of the picture.

  4. What is the objective of covering up in photo modifying? Masking is an editing and enhancing feature that enables you to choose a particular flick section or use video overlays to hide, replicate, expose, or change it. Nonetheless, the mask is the film segment that you need to select, either making use of themes or a bespoke framework.

Read More: https://www.adeptclippingpath.com/image-masking-service/

 
Read more...

from fictions and reactions

1h 35min

about 20 minutes in and I've clocked the premise of this movie because I have watched far too much Doctor Who and this is like the key premise of multiple episodes

In fairness it is pretty fast paced, and at least has some kind of twist (which was initially pretty daft), and the “kids in sticky situations” interaction could have been worse.

whether time flies or not while you're watching this... your mileage may vary

honestly? solid 3/5

#TimeTravel #movie #twentytwentytwo

 
Read more...

from TIGI Hairdressing Academy

Enroll in cosmetology programs from TIGI Hairdressing Academy, and receive a top-notch education that will prepare you for the future. Our instructors have years in the industry and are passionate about helping students pursue their goals. Find out more on how you can enroll in our Colorado Springs campus online today.

Address: 5125 N Academy Blvd. Colorado Springs, CO 80918

Phone: 719 390 9898

Website: https://www.tigihairdressingacademy.com/coloradosprings/

 
Read more...

from Herrman & Herrman, P.L.L.C.

When you need justice in your personal injury case, Herrman & Herrman, P.L.L.C. in Corpus Christi, TX ensures that the at-fault party is held accountable for your injuries, medical bills, lost wages, and emotional and mental stress. Connect with Herman & Herman today at (361) 400-0061.

Address: 5702 S. Staples St., Suite F-5 Corpus Christi, TX 78413

Website: https://www.herrmanandherrman.com/

 
Read more...

from Retracti Cords

Lanyards

Everyone in the world wears a lanyard. When you walk into a firm, you'll see that everyone from the staff to the students, the employers to the employees is wearing a lanyard. Lanyards can be found at hospitals, government institutions, retail outlets, and a variety of other establishments. Why is it that lanyards, the simplest but most effective gadget, are so popular? Because they provide several benefits to both the holder and the company or organization that wears them. If you've ever attended a trade show, conference, or convention, you've definitely received your fair share of lanyards. The names, logos, slogans, and promotional statements of event sponsors, participating corporations, and businesses that manage the event are frequently printed on the lanyards you receive. Why do these companies use lanyards in this manner? Companies use lanyards for marketing and promotion for a variety of purposes. Many organizations utilize lanyards in this way since they assist in promoting not only the company name, but also the company's branding, mission statement, and even logo and mascot. For this purpose, these lanyards may be simply personalized.At retracti-cords.com, we have the best company lanyard that can help your company to flourish. Sports Lanyards are crucial to everyone, from sports coaches to school players to professional athletes to recreational sports teams. Personalized lanyards for each player and use them to keep equipment organized. A lanyard to hold your mouth guard case, water bottle, or other small objects essential for your activity might be included. Lanyards can help you keep track of your belongings and prevent losing them. If you need the best Sports Lanyards at a cheaper price, than we are here for you. Security workers also use lanyards to carry ID badges, which are necessary in their area of work. Double-sided badge holders are very useful for quickly accessing ID badges. Security Organizations can use lanyards to identify their members and staff. When all employees are required to wear a lanyard and ID badge, it's easy to spot those who shouldn't be there. Since a lanyard is worn around the neck, ID badges are clearly visible. Keeping things as easy as possible when it comes to safety and security. If you want security lanyards, then no other company can match up with our quality and pricing. From team lanyards, retractable lanyards, children's lanyards to coil lanyards, we have it all. We have been in this business for over 75 years. We have improved little by little to become the market leading company of the region. You can compare our Lanyards with any other lanyards across the globe. We bet no other company can provide better lanyards yet at a cheaper price. If you need lanyards, then definitely check us out. You can call us at 203-481-3444 if you have any kind of query. If you want to meet us in person, we are open 8am to 5pm Monday to Friday and our address is 25 Thompson Rd, Branford, CT 06405.

Read More: https://retracti-cords.com

 
Read more...

from aerkiaga's blog

The New Year is already here, and nothing can make a year as memorable as, well... writing everything down!

I'm Aritz Erkiaga, currently a Medicine student at the University of the Basque Country. But, for someone as curious as me, learning and making are unavoidable side quests, so as projects come and go, I'll keep track of my progress around them here.

As of right now, in the middle of the exam period, there are three main creative projects behind my procrastination: * Nodeverse, a space exploration game inspired by No Man's Sky, but with voxel mechanics. * An open-source printer; it started as a proposal by a social network user, then evolved into a project involving multiple people... Although only I seem to be working on it at the moment. * Something else :) A big, big project that I expect to talk more about in the future.

 
Read more...

from Autac, Inc.

We now live in a world of limitless wires and cords, and anyone who has ever connected a laptop knows how quickly you can get tied up in an ugly muddle of electrical madness. In an attempt to tackle this problem, a variety of modern devices, ranging from steam irons and hair dryers to USB chargers for portable natural philosophies, are equipped with retractable cables. They work using a combination of movable wheels and a cabinet that can hold the entire length of the cable. It can be challenging to find the correct chord for your needs. The cable's letters and numbers, as well as the entire bundle, appear to be a cipher. The first step in determining which cord to purchase is determining what it will be used for. A cord that will be primarily used indoors for television has different requirements than one that will be used solely outside. Is it possible for the cord to come into contact with water? Will it be capable of handling large appliances? Take a time to think about this before you go out and buy cables. A retractable power cord is an excellent option if you want a safety cord. A retractable power cord is an excellent option if you want a safety cord. If you're not familiar with Retractable Cords, they're a type of cable that can be extended and retracted. In this method, the tension on the wire is reduced. Retractable cords include coil cords, curly cords, and spiral cables. Despite their various titles, they all share a common chord. This chord type is well-known for its various advantages over other chord kinds, including its high flexibility, which allows it to last longer than any other chord type. In the field of retractable cords, Autac, Inc is a shining star. We offer the world's greatest assortment of high-quality retractile cables. We also provide customized electrical cables, which allow you to customize various aspects of the cord to get exactly what you want. Our coiled and retractable extension cords are the best in the world. We've been in this business since 1947, and our significant experience has helped us get to where we are now. As consumers, the quality of our items is our primary priority. If you need to contact us, please dial (203) 481-3444 on your phone. You are also welcome to visit us. We also have custom retractable cords where we make chords according to your demand. No matter what type and quantity of retractable cables you want you can have it all at Autacusa.

visit our website for more information: https://autacusa.com/

 
Read more...

from Friends Near and Afar


A user posted a Release Notice for this stamp

...in our Slowlyapp Subreddit – and various comments followed. The stamp is very pretty, one of my favourites indeed.

But as noticed and commented by one of the users, it did not appear in the Canadian stamp store so far. While it WAS here in the first release of the stamp, not this time around?

Bummer, and I decided to investigate a bit.


Sent a message to Slowly Team

Via Twitter direct message, as follows :

“Hello J.,

I have a question for you, the beautiful 'Epiphany' (Three Magi visiting) stamp has been re-issued, it's one of my favourite designs. But it did not appear in Canada this time.

Was the list of release countries changes? What kid of criteria is used to decide which countries get it ? I would imagine a significant Christian religion presence (either Catholic or one of the many Protestant variants) would be the decisive factor.

But in November we had another beautiful stamp, the 'All Souls Day': ...which appeared in some European countries, but not in Germany, for example. I received messages from Reddit users asking me about it, and was surprised, as Germany has both a large Catholic and large Protestant population.

Just for curiosity, if you can share some thoughts which I can share with our Reddit friends. Thank you, and have a great week!”

So let's see if I get a reply, and what do they say. I will share the results here later if a reply comes. ( editor's note : I received a reply, which is included later in this post; and worth reading for our stamp collectors community.)


A spot check on Availability?

For curiosity's sake. These were confirmed in loco by various pen pals, who I connect to via Telegram group. The results are somewhat surprising. 🤨

North America : Canada (no edit : YES ! ); USA (yes); Mexico (yes).

South America : Brazil (yes); Argentina (yes); Peru (yes); Colombia (yes);

Europe : Portugal (yes); Spain (yes); France (no); Belgium (no); Italy (yes); Sweden (yes); Norway (no); Germany (yes); Austria (yes); Czechia (no); Slovakia (yes); Hungary (no); Romania (yes); Greece (yes); Turkey (no).

Asia : Philippines (yes); India (yes); Australia (no); New Zealand (no);

More information will be added to this post as things develop. Stay tuned. 🙂😉


EDIT : And... A surprise!

I just looked at Slowly and found the Epiphany stamp is now available in Canada as well. A surprise, as it was NOT there earlier.

As mentioned previously, the Slowly team does read the sub, and although they never post here, they do consider our comments and suggestions, beefs and requests.

I think this was one of those cases where we managed to affect positive change.

Thank you for issuing it here, Team!! 😊🌟✨😎


And I got a nice reply from Slowly Team!

Via Twitter Direct Message as well, in follow up to my earlier message. Here is an excerpt of their letter:

Hello Yann,

First, I have double checked (because I thought it's available, too) that Canada was not on the release country list last year. I have already asked our developer to add it back to the list for this year, so you will be able to see it soon.

We released the “Epiphany” stamp to 43 countries last year and 66 countries this year (including Canada). All countries from last year should be included in this year, too. i.e. We only added new countries onto the list.

You're right. We planned to release the “Epiphany” stamp to countries with significant Christian religious presence. Usually, our researcher, responsible for the fact-sourcing of all festive and regional stamps, shortlists the special days and available countries of each month, and then our content team will do fact-checking and confirm what stamps and regions to be published.

However, I apologize that sometimes we might miss or include some countries by mistake, as we mainly rely on the information on the internet. So, your feedback is helpful and important, which helps us improve our stamp collection.

I am sorry if it makes any stamp collector disappointed, and we will continue to improve our sourcing process in the future.

Thank you for your kind feedback as always, and have a great week ahead!

Best regards, J.”

Which I promptly responded to, thanking them for the very polite and professional response.

I am happy that we managed to get Canada included on the release list for this and following years – it's nice to see our work having a positive impact and results.

Thank you so much, Slowly Team. 😎👍


Famous Last Words

Special Thank You to the folks behind this wonderful app — all the hard working people at Slowly Communications.

Letters we share, with pen pals all over the World, via the magic of the Slowly App. A modern day take in the traditional penpal experience.

Come and join us, if you are not yet using Slowly.


Follow Blog via your Fediverse/Mastodon account :

@friends-near-and-afar-letters-we-share@wordsmith.social

This page created entirely in MarkDown language. Thank you for reading, feel free to comment, via a direct message to my Twitter account – or the Reddit one.

You can also post a public comment in the Reddit thread for it here.

@yann2@koyu.space Top ▲

 
Read more...